Flight delayed. Information was sent via SMS which was helpfull, but also misleading: First message indicated only a change of type of airplane. The second about a delay. No update on revised delay time later. No good follow-up on boarding time etc afterwards,
I asked for a refund because I was covid positive and nobody responded yet.
Nadelen: "Nether the Dutch government or the Greek government is allowing Americans into their countries, yet Transavia refuses to refund my ticket money. That is the height of abysmal, disrespectful, if not criminal service. Effectively, they stole my money."
Voordelen: "The plane was already delayed they didnt notify us and when they posted the time on the board, we went 15 mins before the take off and they didnt let us on the plane"
Nadelen: "Communication"
Voordelen: "Nothing I like!"
Nadelen: "No free food or at least water. You need to pay for everything. High air fare, No seat LCD TV, No wifi. Worst airline ever"
Nadelen: "I arrived 45 minutes before boarding, they refused to let me on the plane because they had closed the registration process. I had to buy another ticket"
Voordelen: "The flight was fast and boarding was easy. There was plenty of overhead room"
Nadelen: "The seats are super uncomfortable and the leg room is poor."
Voordelen: "The positive crew!"
Nadelen: "Hire more crews like this!"
Voordelen: "Nothing to tell seriously"
Voordelen: "alles op tijd en vlot, niks overbodig"
Nadelen: "zoals altijd de prijs, maar was ok"
Voordelen: "The agents wre wonderful. They kept us up to date and were both polite and professional."
Nadelen: "The food, It really needs improvement!"
Voordelen: "Not clean"
Nadelen: "Not clean"
Nadelen: "Crew (as always with Transavia) is not at its best."
Voordelen: "Friendly check in!"
Nadelen: "Extremely hot boarding and no air conditioning while waitin to taxi to runway."
Nadelen: "Weinig informatie. Veel eten en drank op tijdens de vlucht."
Nadelen: "De vlucht was een uur vertraagd maar de melding daarover kwam pas een uur voor vertrek. Check-in en boarding vond plaats op de eerst gecommuniceerde tijden en daarom kwam ik bijna te laat. Slecht geregeld. Had een sms verwacht."
Voordelen: "Flight was on time, cabin crew were efficient and friendly"
Nadelen: "Checkin counter could've been opened earlier."
Voordelen: "Vlogen naar Lissabon samen met ons nichtje van 16. Was kennelijk aan de late kant met online inchecken want konden niet meer naast elkaar zitten. Toen we aan board stapten vroeg ik aan de steward of de kist vol was of dat er nog een mogelijkheid was om iets te veranderen waardoor we toch met z'n drieën naast elkaar konden zitten. We zitten helaas vol, antwoordde hij. Toch kwam hij een kwartiertje later met het bericht dat er voorin toch drie vrije plaatsen naast elkaar waren, top!"
Voordelen: "Alles was prima in orde, behalve dat ik moest betalen voor overgewicht van mijn handbagage...Ik moest medcijnen en medische apparatuur terugnemen naar huis en kon niet anders...."
Nadelen: "De externe service provider van assistentie krijgt een dikke onvoldoende..3-4 hulpbehoevende passagiers, waaronder ik, hebben meer dan een half uur moeten wachten tot er iemand met een rolstoel kwam opdagen"
Voordelen: "clear information. good staff.good boarding return flight."
Nadelen: "monitors for flightinformation was not present. the stewardess was acting here performance for incidents. not 2019 anymore !!!"
Voordelen: "Klantvriendelijk en op tijd"
Voordelen: "Nice crew and pilots! Good food and beverage selection"
Nadelen: "No wifi. Luggage went to Detroit instead of Amsterdam. Was delivered 3 days later to the house I was visiting in sevilla Spain"
Voordelen: "Professional and efficient, everything one could have hoped for."
Voordelen: "Zeer vriendelijke hostesses !!!"
Voordelen: "Prima"
Nadelen: "30 min vertraging vanwegen drukte op Schiphol"
Voordelen: "Vriendelijke hostesses !"
Nadelen: "Not much food choice otherwise a really good flight"
Voordelen: "Keurig, zoala het hoort."
Nadelen: "Niet het meets gezond teen op het menu: te Brel suiker, TW veer zoutige happen."
Nadelen: "Wpuld be helpful to be able to put the online boarding pass in iPhone “wallet."
Voordelen: "There was an airplane"
Nadelen: "No leg room, chaotic boarding, uncomfortable seats, delayed flight"
Voordelen: "Inexpensive fares are worth something. Where else can you fly half way across the EU for 150 euro? The crew was cheerful and helpful. Website, phone app and email reminders are great."
Nadelen: "You do pay alacarte for everything. And service suffers in the name of low price. Checked bags, drinks and food. Be prepared to walk or stand everywhere, baggage check-in at Orly is in the basement and the last areas 132. The gates are the last gates in the south terminal. And when you get to the gate boarding is done enmasss so you wait in line. But the fares are cheap."
Nadelen: "Vlucht Malaga-Amsterdam voor de zoveelste keer alweer met enorme vertraging vertrokken. Vanwege aankomst in Amsterdam na middernacht additionele dag parkeren moeten betalen. Door Transavia veroorzaakte kosten zijn helaas té laag en het kost teveel moeite om dit te declareren, maar toch: ONACCEPTABEL!"
Nadelen: "Vlucht Malaga-Amsterdam voor de zoveelste keer alweer met enorme vertraging vertrokken. Vanwege aankomst in Amsterdam na middernacht additionele dag parkeren moeten betalen. Door Transavia veroorzaakte kosten zijn helaas té laag en het kost teveel moeite om dit te declareren, maar toch: ONACCEPTABEL!"
Voordelen: "Snelle security en boarding"
Nadelen: "Bagagedrop-off duurde ruim 1 uur, ook al was reeds ingecheckt online. Consumpties in vliegtuig onder de maat voor gevraagde prijs"
Voordelen: "The fact that we arrived to Amsterdan"
Voordelen: "The crew was so nice."
Voordelen: "Friendly staff. Passanger leg room is ok. Very reasonably priced food and drinks. No serious delays."
Voordelen: "Prompt, courteous and professional"
Nadelen: "Everything was great"
Voordelen: "weather cancellation...very accomadating"
Voordelen: "No problems, right on time, modern aircraft."
Nadelen: "Small seats and little space."
Nadelen: "Pisa ariport was een ramp. Veel te druk. Urenlange wachtrij. Kan Transavia verder niet veel aan doen maar het gaf wel stress."
Voordelen: "everything was smooth and very convinient"
Nadelen: "there was no drinking water (unless you buy)"
Voordelen: "We were disappointed that there were no kosher food options for purchase on flights in and out if Israel. This would be a welcome addition to your service."
Voordelen: "Het personeel was aardig en behulpzaam. De sandwich op de terugweg was van een uitstekende kwaliteit."
Nadelen: "Het eten op de heenreis en op beide reizen vond iktoch wel dat ik wat krapjes zat.. Ik ben 1.82"
Voordelen: "Tja dat is eigenlijk onder de maat."
Voordelen: "customer service, price"
Voordelen: "Staff was friendly, they played music before and after the flight."
Nadelen: "Not that it's the airline's fault, but the screaming kid almost ruined my flight."
Nadelen: "When we booked there was no information about fees for checked bags. I tried to Ck in online and pay for our bags then but the payment didn't go through. At the airport they charged me even more than it would have been online. The bags cost more than our seats. We should have been told!!"
Nadelen: "There is so little legroom, that I my legs had to be in the isle all the time and I had to get up every time the cart needed to pass."