Aan de slag met Trips
Meer hulp nodig?


1. Naar welk e-mailadres stuur ik mijn boeking?

Verzend jouw boekingsbevestigingen via je e-mail door naar trips@kayak.nl. Als er nog geen KAYAK-account is gekoppeld aan je e-mailadres, dan maken wij automatisch een account voor je aan en sturen je een verificatiemail toe. Om je account te bevestigen, klik je op de link in de e-mail die je van ons ontvangt.

ga naar boven

2. Is het mogelijk om aan te geven aan welke trip de boeking moet worden toegevoegd?

Ja, je kunt de naam van de Trip waar je je boeking aan wilt koppelen specificeren. Om dit te doen, vul je bij het verzenden van een bevestiging naar trips@kayak.nl in de onderwerpregel de naam van een bestaande trip in.

ga naar boven

3. Kan ik boekingen via meerdere e-mailadressen verzenden naar Trips?

Ja. Op de Trips Instellingen--pagina, bovenaan. Voeg de e-mailadressen toe vanwaar je boekingen wilt doorsturen. Let op: de eigenaar van het e-mailadres zal moeten bevestigen dat hij/zij de boekingen aan jouw Trips-pagina wil toevoegen in plaats van aan de eigen pagina.

ga naar boven

4. Wat voor soorten e-mail formaten kan Trips aan?

Vrijwel alle soorten. Zolang je deze maar via je inbox doorstuurt (en niet rechtstreeks via de aanbieder), dan kan Trips platte tekst, HTML, bijlagen en nog veel meer verwerken.

ga naar boven

5. Ik heb mijn boeking naar trips@kayak.nl verstuurd, maar ik kan deze niet zien. Wat moet ik doen?

Probeer eerst uit te loggen en opnieuw in te loggen. Als je trip nog steeds niet wordt getoond, dan is de kans groot dat je de boeking vanaf een ander e-mailadres hebt doorgestuurd dan je gebruikt om bij KAYAK in te loggen (dit gebeurt meestal bij smartphone-gebruikers die verschillende e-mailadressen gebruiken om op het web en de telefoon in te loggen).

ga naar boven

6. Wie kan mijn trips zien?

Als je een link plaatst of verstuurd, kan een ieder die deze link heeft de trip bekijken. Maar geen zorgen - gevoelige informatie zoals boekings- en betaalgegevens, namen van reizigers en e-mailadressen zijn niet zichtbaar. Jouw trips zijn verder niet zichtbaar in zoekmachines.
Als je wilt dat iemand anders alle details van de boeking ziet, dan kan dit wanneer je dit expliciet aangeeft. Klik op ‘delen’ bovenaan de pagina van jouw te delen trip, en vul het bijbehorende veld het e-mailadres in van degene waarmee je wilt overleggen. Vink vervolgens het vakje ‘Kan deze trip bewerken’ aan. Om veiligheidsredenen, kunnen alleen geregistreerde KAYAK-gebruikers toegang tot jouw boekingsgegevens krijgen.
Als je automatisch al jouw nieuwe trips wilt delen en bewerken met iemand, kan je dit doen door naar de Trips instellingen- pagina te gaan. Voeg dan onder het kopje ‘Deel nieuwe trips met…’ e-mailadres(sen) van deze persoon toe.

ga naar boven