Naar de hoofdcontent

Toegankelijkheid bij KAYAK.


Bij KAYAK is het onze missie om reizen zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken, voor iedereen. Dat houdt onder meer in dat we ervoor zorgen dat onze website voor iedereen bruikbaar en inclusief is. We geloven in gelijke toegang tot digitale inhoud en diensten en we zetten ons ervoor in om onze gebruikerservaring voor iedereen voortdurend te verbeteren.

Hoe we ons inzetten voor inclusief gebruik.

We willen ervoor zorgen dat onze website en mobiele platformen toegankelijk zijn voor een zo breed mogelijk publiek. Het maakt niet uit of gebruikmaakt van ondersteunende technologie, een voorkeur heeft voor toetsenbordnavigatie of eenvoudigweg een meer leesbare interface nodig heeft. We streven ernaar om je ervaring bij het plannen van je reis vloeiend te laten verlopen.

Onze inspanningen voor toegankelijkheid worden gedaan op basis van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2, EN 301 549, een reeks internationaal erkende normen die zijn ontwikkeld door het World Wide Web Consortium (W3C). Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op de gedeelten van ons platform die vallen onder de European Accessibility Act.

Manieren waarop we KAYAK toegankelijk maken.

We hebben de noodzakelijke functies geïmplementeerd om te voldoen aan de hierboven uiteengezette normen, waaronder, maar niet beperkt tot:

Visuele toegankelijkheid

  • Een groot contrast tussen de tekst en de achtergrond
  • Ondersteuning bij in- en uitzoomen en een responsieve schaling van het lettertype
  • Het vermijden van kleur als enige manier om informatie over te brengen

Ondersteuning voor schermlezers

  • Juist gebruik van semantische HTML-elementen
  • ARIA-rollen en attributen om de interpretatie van de schermlezer te verbeteren
  • Tekstuele alternatieven voor belangrijke afbeeldingen en pictogrammen

Toegankelijkheid via het toetsenbord

  • Alle functionaliteiten zijn beschikbaar via het toetsenbord
  • We zorgen ervoor dat er geen struikelblokken in het toetsenbord zijn
  • Logische tabvolgorde en het overslaan van navigatielinks

Voortdurende monitoring en verbeteringen.

We controleren onze site regelmatig met geautomatiseerde tools, volledige WCAG 2.2 kwaliteitscontroles en feedback van echte gebruikers. Vervolgens monitoren we de voortgang met betrouwbare A11Y-foutendashboards. We geloven dat toegankelijkheid geen eenmalige taak is, maar een voortdurend proces. Technologieën ontwikkelen zich en gebruikersbehoeften veranderen, dus doen wij dat ook. We testen met:

1. Populaire schermlezers, zoals JAWS, NVDA en VoiceOver

2. Navigatie met alleen het toetsenbord

3. Contrastanalysatoren en validatietools voor toegankelijkheid


We bieden ook toegankelijkheidstraining voor onze design-, content-, technische en testteams om een cultuur van inclusief design te stimuleren in alle ontwikkelingsfasen en ingebouwde toegankelijkheid te bereiken.

Help ons verbeteren.

We zetten ons in om onze site toegankelijk te maken voor iedereen. Als je problemen ondervindt bij het openen van de inhoud of suggesties hebt voor het verbeteren van de toegankelijkheid, horen we graag van je. Met jouw feedback kunnen we een betere ervaring creëren voor alle gebruikers.

Deel je mening via ons feedbackformulier. We proberen zo snel mogelijk te reageren op toegankelijkheidsgerelateerde vragen.

Neem contact met ons op